دانلود طرح درس فارسی دوم دبستان درس خرس کوچولو

سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 03:05 ق.ظنویسنده : اسماعیل بلبل نژاد

 
دانلود-طرح-درس-فارسی-دوم-دبستان-درس-خرس-کوچولو
دانلود طرح درس فارسی دوم دبستان درس خرس کوچولو
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 3
حجم فایل: 16
قیمت: 4000 تومان

بخشی از متن:

طرح درس فارسی دوم دبستان

مشخصات کلاس :
فرمت فایل : word
تعداد صفحات : 3
مقطع :دبستان
پایه : دوم
سن فراگیران : 8 سال
تعداد دانش آموزان :  15 نفر
اهداف کلی :
1- تقویت مهارت های :‌گوش دادن ، خواندن ، صحبت کردن و نوشتن
2- تاکید به رعایت بهداشت ( جسمی و روانی )
اهداف پژوهشی :
1- اهداف دینی : دانش آموز با حدیث مبارک النظافه من الایمان ( پاکیزگی از ایمان است) آشنا می شود.
2- اهداف تربیتی : دانش آموز به خوبی متوجه می شود که اگر تمیز باشد نزد دیگرانمحبوب تر است.
3- دانش آموز پی می برد که در انجام هر کاری با دیگران مشورت کند و راه صحیح راانتخاب کند.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برچسب ها: دانلود طرح درس ، فارسی ، دوم دبستان ، درس خرس کوچولو ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 03:07 ق.ظ

 

دانلود کتاب رایانه و تعلیم و تربیت مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت

سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 02:48 ق.ظنویسنده : اسماعیل بلبل نژاد

 
دانلود-کتاب-رایانه-و-تعلیم-و-تربیت-مبانی-نظری-کاربرد-رایانه-در-تعلیم-و-تربیت
دانلود کتاب رایانه و تعلیم و تربیت مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: pdf
تعداد صفحات: 198
حجم فایل: 1149
قیمت: 22000 تومان

بخشی از متن:
مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت

رایانه و تعلیم و تربیت: مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت
کتابی ناباب در سطح اینترنت
نویسنده : جیمز تور
مترجم : دکتر محمد عطاران
تعداد صفحات : 198
فرمت فایل : pdf
زبان : فارسی
قابلیت چاپ دارد.
نسخه word آن هم موجود هست اگر کسی خواست درخواست بده
 معرفی کتاب رایانه و تعلیم و تربیت
«رایانه و تعلیم و تربیت» اثر جیمز تور (-۱۹۷۴) و ترجمه محمد عطاران (-۱۳۳۶)، به نقش و جایگاه رایانه در تعلیم و تربیت با تاکید بر استفاده از رایانه در مدارس می‌پردازد. بحث درباره حضور رایانه در آموزش و پرورش با انجام پژوهش‌های جدید وقوع پیشرفت‌های فناورانه جدید تکامل می‌یابد. نهایتاً تصمیم درباره استفاده و چگونگی استفاده از رایانه در آموزش و پرورش در کل به وسیله اجتماع‌ها و مدارس و بر اساس امکانات، نیازها و اهداف خاص آنان اتخاذ می‌شود. دیدگاه‌های ارائه شده در کتاب «رایانه و تعلیم و تربیت» به مباحث اصلی در مورد سود یا زیان استفاده از رایانه در آموزش در کل نظام آموزشی می‌پردازند.

مقدمه

مناقشهدر مورد استفاده از رایانه در آموزش عمومی حداقل از سال ۱۹۸۳ آغاز شده است. یعنیاز آن هنگام که کمیسیون ملی ارتقاء آموزش اقدام به انتشار گزارش خود (ملتی در معرضخطر) کرد که در آن به انتقاد شدید از ناکامی های آموزشی آمریکا پرداخته و آن را بهمشکلات اقتصادی کشور نسبت داده بود: «برتری بی چون و چرای ها در تجارت، صنعت، علمو نوآوری های تکنولوژیکی که زمانی از آن ما بود اینک از جانب رقبا در سرتاسر جهانبه چالش کشیده شده است... موج پیش پا افتادگی اکنون بنیادهای آموزشی جامعه ما راسست می کند و نقاط قوت ما را در مقام یک فرد و یک ملت مورد تهدید قرار می دهد. درخاتمه گزارش آمده است برای کمک به همگان باید خود را وقف اصلاح نظام آموزشی کنیم».

هشدارهای«ملتی در معرض خطر» هنگامی بیان شد که آمریکایی ها بکارگیری فناوری رایانه ای راآغاز کرده بودند آی بی.ام اولین رایانه شخصی را در سال ۱۹۸۱ وارد بازار کرده و درسال ۱۹۸۳ و ۶ میلیون دستگاه آن را فروخته بود. در سال ۱۹۸۴ شرکت اپل با معرفیمکینتاش به شهرت رسید. مکینتاش رایانه شخصی ای بود که رابطه گرافیکی و جدیدی داشتو علاوه بر صفحه کلید از ماوس نیز بهره می برد. هنوز یک دهه تا دوران محبوبیتاینترنت و وب جهان گستر مانده بود، اما در همان زمان آمریکایی ها احساس می کردندکه تحولی اجتماعی در راه است و فرزندان آنها باید برای این تحول آماده شوند.آنگونه که تهیه کنندگان گزارش «ملتی در معرض خطر» گفته اند «یادگیری سرمایه گذاریای اجتناب ناپذیر است که برای موفقیت در عصر اطلاعات نیازمند آنیم».

تاسال ۱۹۸۸ بیشتر از نیمی از افراد شاغل در ایالات متحده از رایانه استفاده میکردند. روند غالب در مدارس ایالات متحده به این صورت بود: به گفته پل استار یکی ازبنیانگذاران امریکن پراسپکت «در بین سالهای ۱۹۸۱ و ۱۹۸۲ درصد مدارس دارای رایانهاز ۱۸ درصد به ۹۸ درصد رسید و تعداد دانش آموز به ازای هر رایانه از ۱۲۵ به ۱۸کاهش پیدا کرد.» بیشتر مدارس ابتدایی و راهنمایی رایانه های اپل را خریده بودند درحالی که دبیرستان ها اغلب به رایانه های دارای سیستم عامل -DOS و بعدها ویندوز - تمایل بیشترین نشان می دادند.

باپیشرفت فناوری رایانه، سطح نرم افزارهای آموزشی که به مدارس عرضه می شدند ارتقایافت. آموزش با کمک رایانه (CAI) به صورتبالقوه روشی انقلابی برای یادگیری بوده است و می باشد. استار می نویسد «رایانه هایشخصی و نرم افزارهای دارای کاربرد عام کار با رایانه را انعطاف پذیرتر کردند و بهخوبی با حوزه ها و سبک های مختلف یادگیری خود را تطبیق دادند». او اضافه می کند«رایانه برخلاف تصاویر متحرک رادیو و تلویزیون ظرفیت بیشتری برای فعالیتهای تعریفشده از جانب آموزگار و دانش آموز محور دارد».

در اوایل دهه ۱۹۹۰ با رشد سریع اینترنت و وب جهانگستر جنبش استفاده از رایانه در کلاس درس جان دوباره ای گرفت. بسیاری از والدین و آموزگارانامید داشتند که اینترنت با ایجاد پیوند میان کلاس های درس و دنیای بیرون بتواند بهآموزش با کمک رایانه و کل تجربه یادگیری غنا ببخشد. در سال ۱۹۹۶ بیل کلینتون بهاین اشتیاق پاسخ داد و پیشنهاد اختصاص بودجه ای از جانب دولت فدرال را مطرح کرد بهنحوی که فناوری رایانه ای و اینترنت تا سال ۲۰۰۰ به کلاس های درس وارد شود. کنگرهآمریکا در سال ۱۹۹۷ دو میلیارد دلار به صندوق سواد فناوری اختصاص داد و این بودجهکمک کرد تا درصد کلاس های متصل به اینترنت از ۳ درصد در سال ۱۹۹۴ به ۷۷ درصد درسال ۲۰۰۰ برسد. کمک هزینه های تلفیق اینترنت با آموزش بخش مهمی از قانون «هیچکودکی نباید عقب بماند» بودند که جورج دبلیو بوش در ژانویه ۲۰۰۲ به امضا رساند.
----------------------------------------
فهرست مطالب :
مقدمه 
فصل اول : مدارسباید آموزش به کمک رایانه را انتخاب و بکار بگیرند.
فصل دوم : مدارس نباید آموزش به کمک رایانه را برگزینند.

فصل سوم : آموزشبه کمک رایانه فراگیری را بهبود می بخشد.

فصل چهارم : آموزشبه کمک رایانه نمی تواند فراگیری را بهبود بخشد.
فصل پنجم : رایانهمی تواند علاقه دانش آموزان را به فراگیری بیشتر.

فصل ششم : آموزشرایانه-محور می تواند مطالعه جدی را دچار مشکل کند.

فصل هفتم :  آموزش به کمک رایانه برای کودکانسودمند است سازمان مشارکت کودکان.

فصل هشتم : آموزشبه کمک رایانه برای کودکان سودمند نیست.

فصل نهم : داشتنسواد رایانه ای برای موفقیت دانش آموزان در آینده حیاتی است
فصل دهم : برایموفقیت دانش آموزان در آینده، داشتن سواد عادی مهمتر از داشتن سواد رایانه ای است.

فصل یازدهم : آموزشبه کمک رایانه نقش معلمان را از اساس تغییر می دهد.
فصل دوازدهم : رایانهنمی تواند جایگزین معلم شود.

مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت
مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت
رایانه و تعلیم و تربیت
رایانه و تعلیم و تربیت

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برچسب ها: دانلود کتاب ، رایانه و تعلیم و تربیت ، مبانی نظری کاربرد رایانه در تعلیم و تربیت ،
آخرین ویرایش: سه شنبه 17 اردیبهشت 1398 03:05 ق.ظ

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش بازاریابی

پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 09:06 ب.ظنویسنده : اسماعیل بلبل نژاد

 
مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-درباره-هوش-بازاریابی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش بازاریابی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 142
قیمت: 24000 تومان

بخشی از متن:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش بازاریابی

تعداد صفحات : 42
فرمت : word (قابل ویرایش)
کاملترین و به روزترین در سطح اینترنت
پیشینه تحقیق دارد.
دارای منابع فارسی و انگلیسی جدید
فاقد غلط املایی و نگارشی.
رفرنس دهی و پاورقی استاندارد.

بخشی از متن فایل :

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره هوش بازاریابی
بازاریابی [1]
جوامع بشری ،خصوصا جهان امروز ، تامین تمامی نیازهای خود را مرهون دانش و مهارتهای  بازاریابی است. بازاریابی به عنوان یک علممراحل تکامل خود را از دهه های نخست 1900 میلادی با الهام از مکتب اقتصادی آلمانطی نموده است، ولی آن قسمت از بازاریابی که صرفا کانون توجه خود را بهشناخت نیازهای بشر اختصاص داده تقریبا از سال 1950 به بعد آغاز گردیده است.بازاریابی در ادبیات معاصر چیزی جز شناسایی نیازها و و خلق ایده های نو در جهترهیافت به تامین آنها درزمان و مکان مناسب نیست. امروزه حیطه و برد بازاریابیبسیار وسیع و گسترده شده و در کلیه حوزه های صنعتی  ، خدماتی ، سیاسی ، سیاحتی و ..... به عنوانعاملی تعیین کننده به شمار می رود . ظهور علوم مختلف و کاربرد علم بازاریابی درآنها ، این رشته علمی را بسیار مهیج نموده ودر کانون توجه قرار داده است . طبقتعریف انجمن بازاریابی آمریکا، بازاریابی عبارتست از « فرآیند برنامه ریزی و اجراییک مفهوم ، قیمت گذاری ،ترفیع و توزیع ایده ها ،کالاها و خدمات برای ایجاد مبادلهدر جهت برآورده کردن اهداف سازمانی و فردی ». (علیپور 1391 :12)
 
هوشمندی [2]
 بنابر اعتفاد نظریه پردازان تحلیلی ، هوشتوانایی استفاده از پدیده های رمزی و یا قدرت و رفتار موثر و یا سازگاری باموقعیتهای جدید و تازه و یا تشخیصحالات و کیفیات محیط است شاید بهترین تعریف تحلیلی هوش به وسیله دیوید کسلرروانشناس آمریکایی پیشنهاد شده باشد    کهبیان میکند :
هوش یعنی تفکرعاقلانه ، عمل منطقی و رفتار موثر در محیط (لون [3]  1958 به نقل ازتارخ : 25)
هوشمندی، عبارتیاست در جهت تشریح ویژگی های حافظه و موارد مرتبط با آن از قبیل توانایی استدلال ،طرح ریزی ، حل مسائل ، تخیل ، درک ایده ها و یادگیری .
تعاریف مختلفیبرای هوشمندی ارائه شده است ، برخی از تعاریف شامل ویژگی هایی مانند خلاقیت ، دانشو خرد می شوند، در حالیکه روانشناسان ترجیح می دهند که از بکار بردن چنینویژگیهایی در تعریف هوشمندی خودداری کنند (داوسون ، 1997 به نقل از تارخ: 24)
ریشه لاتین هوشمندیبه معنی فهم بکار برده میشود،  با اینپیشینه ، هوشمندی تفاوت مشخصی با باهوش بودن و زیرکی را داراست.  حداقل دو تعریف همه گیر از هوشمندی تاکنونارائه شده است نخستین تعریف از منبع "شناخته ها و ناشناخته های هوش " درقالب گزارشی توسط انجمن روانشناسان آمریکا در سال 1995  گرد آوری شده است .
تفاوت فردی از فرددیگر در توانایی آنها در فهم ایده های پیچیده ، وفق یافتن با محیط یاد گیری ازتجربه ها ، بکارگیری روشهای مختاف و رد کردن موانع با فکر کردن را هوشمندی گویند،این تفاوتها می تواند ذاتی باشد در حالیکه این تفاوتها همواره ثابت نخواهد بود،زیرا که افراد مختلف در موقعیتهای مختلف و در موارد مختلف عکس العمل ها و رفتارهایمختلفی خواهند داشت .
مفهوم هوشمندیتلاش میکند تا تمامی این عبارتهای پیچیده را در یک کلمه بیان کند، در نتیجه اثباتهوشمندی در بعضی موارد قابل انجام بوده و در بسیاری از موارد دیگر هنوز پرسشهای بیپاسخی را روبروی خود می بیند.  درواقعاگراز دوجین چهره برجسته بخواهید هوشمندی را تعریف کنند ، شما دو جین تعریف متفاوتخواهید داشت (اشلینگر[4]   ،2003 به نقل از تارخ : 25)
دومین تعریفهوشمندی با امضای 52 محقق در زمینه هوشمندی در سال 1994 در قالب تیم پیشتاز علمهوشمندی بدین ترتیب بیان شده است :
یک استعداد عمومیذهنی که شامل توانایی استدلال ، طرح ریزی ، حل مسائل ، تخیل ، درک ایده ها ،یادگیری سریع و یادگیری از تجربه ها می شود .
هوشمندی فقط شاملیادکیری از کتابها یا مهارتهای دانشگاهی یا زکاوت در آزمایشها نیست بلکه مفاهیمعمیق تری مانند درک بیشتر و ریزبینی در ادراک موقعیتها و تصور آنچه می خواهد انجامدهد را در بر   می گیرد .(نیسر[5]،1997 به نقل از تارخ: 26)
به نظر می رسدهوشمندی یک مفهوم نسبی باشد که ناشی از تفاوتهای دو فرد در محیط های یکسان وموقعیتهای مشابه است ، به طور مختصر شاید بتوان هوشمندی را وجه تماییز دو موجود درانطباق با محیط و موقعیت یکسان و توانایی واکنش مناسب در لحظه مناسب در مقابلکنشهای محیطی موقعیتی دانست که به طور ذاتی یا به کمک یادگیری شخصی رخ میدهد .(الوداری،1385: 235)
اطلاعات و هوشمندییکسان نیستند، در حقیقت تفاوتهای عمده ای در این زمینه وجود دارد. اطلاعات عبارتنداز داده های یک بعدی و یک سری واقعیات نرم (ساده) . هوشمندی عبارت است از تعبیرواقعیات ، یکپارچه سازی اطلاعات و پرسش و پاسخ به این سؤالات که چگونه می توان بریک شرکت تاثیر گذاشت و هوشمندی را برای آن ایجاد نمود.هوشمندی از اطلاعات متفاوتاست ، همانطور که رمان از دیکشنری متفتاوت است، بدون دیکشنری امکان نوشتن رماننیست . رمان و دیکشنری هر دو به وسیله لغات به رشته تحریر درآمده اند ، اما خواندنرمان لذت بخش تر است، چرا که داستان را با همان لغات بهتر بیان می کند، هوشمندیشبیه رمان است و فواید آن عبارت است  از،اطلاعات جامع از شرکت ها و مشتریانی که حریص داده هایی از جمله اخبار ، گزارشها ،تحلیل های اقتصادی و ارزیابی تکنولوژیکی ، تصمیمات حقیقی و قانونی ، بررسی هایمشاوران یا سیستم اطلاعات مشتریان می باشد (میکا[6]2005 به نقل از تارخ : 30)
اطلاعات به سوالاتگذشته پاسخ می دهد، ولی هوشمندی مشتاق است تا در ارتباط با آنچه در اینده صورت میگیرد و اینکه چگونه شرکت می تواند موقعیت خود را در قبال نتایج بالقوه بهبود ببخشد،پاسخ میدهد . برای پاسخ به این سوال که «فردا چه چیزی را به ارمغان خواهد اورد ؟»نیاز به تفکر در مورد «چه می شد اگر» است که ممکن است از دنیای کیفی تحلیل اطلاعاتبه دست آید . (دوگال[7] 1998 نقل ازتارخ : 31)
  
2-10 هوش بازاریابی [8]
 
آنچه در دهه های اخیر در دنیای کسب و کار بیش از پیش خودنمایی کرده است افزایششدت رقابت میان شرکتها برای بقا در بازار و کسب سهم بازار بیشتر بوده است، بطوریکهاین رقابت گاه به قیمت کنار رفتن تعدادی از رقبا از دور رقابت منجر می شود. توسعهبازارها از یکسو انگیزه های بیشتری را برای ورود به بازار کسب و کار برای شرکتهافراهم آورده است و از سوی دیگر بالا رفتن انتظارات مشتریان و افزایش تعداد رقباموجب الزامات بالای باقی ماندن در این بازارهای شدیداً رقابتی شده است.
در این بازارهای شدیداً رقابتی، کسب اطلاعات و دانشدرباره عوامل بازار تبدیل به یک سلاح استراتژیک بسیار مهم برای شرکتها شده است.شرکتها همواره به دنبال دستیابی به اطلاعات اساسی در حوزه های مختلف از جملهبازار، مشتریان، رقبا و ... می باشند تا بتوانند تصمیمات آگاهانه و بهتری با توجهبه شرایط مختلف بازار بگیرند.  دراکر(1990) عنوان کرد که شروع قرن بیست و یکم، احتمالاً به عنوان مبداء عصر دانش دراذهان خواهد ماند. در این محیط‌های شدیداً رقابتی و پیچیده، دانش تبدیل به یکدارایی کلیدی و مزیت رقابتی برای بیشتر سازمانهای عملیاتی شده است.


[1] Marketing

[2]  Intelligence

[3] leone

[4] Eshlinger

[5] Neiser

[6] Micka

[7] Dugal

[8] Marketing Intelligence

.............................................

بخشی از منابع

منابع فارسی

1- ال دفت،ریچارد،  1389 ، مبانی تئوری و طراحیسازمان، مترجم علی پارسائیان، چاپ ششم، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ، تهران ،ص 14 55 و 393- 408

2- الوداری،حسن،   1385 ،بازاریابی و مدیریت بازار،چاپ سوم، انتشارات دانشگاه پیام نور، تهران، ص 151-158

3- اعرابی ، محمد ،ایزدی داود ، 1383 ، استراتژی بازاریابی ، انتشارات دفترپژوهش های فرهنگی

4- ببی،ارل. 1387، روش های پژوهش در علوم اجتماعی، مترجم رضا فاضل ،نشرسمت،چاپ پنجم: تهران، ص 230 - 339.

5- تارخ،محمد جعفر،1390،هوش رقابتی، چاپ اول، انتشاراتدانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی،تهران، ص5-40

6- حافظ نیا، محمدرضا،  1387،مقدمه ای بر روش تحقیق در علومانسانی،چاپ چهاردهم، انتشارات سمت،تهران،ص30 -45

7حسینی ،رضا،1392، بررسی سیستم های اطلاعات بازاریابی و عناصر آن در فرآیند تصمیم گیری مدیرانبانک های زنجان ،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی زنجان

8-درگی،پرویز،1389، هوشمندی رقابتی و هوشمندی بازاریابی،چاپ اول،انتشاراترسا،تهران،ص 38-151

9 - دهدشتی،بحرینیزاده، زهره، منیجه،1389، تحقیقات بازاریابی،انتشارات سمت،تهران،ص 5-23.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برچسب ها: مفهوم ، تاریخچه ، هوش بازاریابی ، مبانی نظری ، پیشینه تحقیق ،
آخرین ویرایش: پنجشنبه 5 اردیبهشت 1398 09:07 ب.ظ

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی راهبردی

یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:03 ب.ظنویسنده : اسماعیل بلبل نژاد

 
مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-برنامه-ریزی-راهبردی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی راهبردی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 62
حجم فایل: 129
قیمت: 24000 تومان

بخشی از متن:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق برنامه ریزی راهبردی

تعداد صفحات : 62
فرمت : word (قابل ویرایش)
کاملترین و به روزترین در سطح اینترنت
دارای پیشینه داخلی و خارجی دارد.
دارای منابع فارسی و انگلیسی جدید
فاقد غلط املایی و نگارشی.
رفرنس دهی و پاورقی استاندارد.
بخشی از متن فایل:
برنامه­ ریزی راهبردی
مفهوم استراتژی
فرهنگ وبستر[1]استراتژی را این چنین تعریف می‌کند:
«علم و هنری که فرمانده نیروهای نظامی در هنگام مواجهه بادشمن جهت بهره گیری از موقعیت‌ها و امکانات بکار می‌بندد».
واژه استراتژی[2]از ریشه یونانی استراگما به معنای فرمانده ارتش، مرکب از دو کلمه ارتش و رهبرگرفته شده است. مفهوم استراتژی ابتدا به معنای فن هدایت، تطبیق و هماهنگ سازینیروها جهت نیل به اهداف جنگ در علوم نظامی بکار گرفته شد. سپس تئوریسین‌های علممدیریت، استراتژی را چگونگی تخصیص منابع کمیاب، جهت رسیدن به اهداف اقتصادی تعریفکردند (فروزنده دهکردی،1394)، در زمان پریکلس (450 ق، م)، به معنای مهارت­هایمدیریتی (اداره، رهبری، قدرت و سخنرانی) اطلاق می‌شد. در زمان اسکندر مقدونی (330ق، م)، به معنای مهارت‌های استفاده از نیروها در غلبه بر دشمنان و مخالفان و ایجادیک سیستم واحد حکومت بر جهان به کار می‌رفت. استراتژی به حیله‌ها و تدابیر فرماندهنظامی اطلاق می‌شد و این قدیمی ترین تعریف استراتژی است. در زمان ناپلئون استراتژیتعریف دیگری پیدا کرد: «علم حرکات و طرح‌های نظامــی» (همان).
مفهوم استراتژی سال­های سال به عنوان یک مفهوم نظامی بکاربرده شده است. و در کشور ما هم از کلمه معادل سوق الحبیشی در این مورد استفاده می‌شودکه به طور مستقیم به عملیات نظامی مربوط است و به عنوان: لشکر کشی، تعبیه سپاه،علم اداره کردن عملیات و حرکات ارتش در جنگ تعریف شده است (توتونچی افشار، 1382،12).
‌اندروز[3] در سال 1971 استراتژی را چنین تعریف می‌کند، استراتژیعبارتست از الگوی منظورها، مقاصد، اهداف، خط مشی‌های اصلی و طرح‌های جهت دستیابیبه اهداف (دیوید،1394).
هنری مینتزبرگ استراتژی را به پنج مفهوم به کار برده است.که عبارت از طرح، تمهید، الگو، موقعیت، دیدگاه و چشم‌انداز (ابراهیمی نژاد، 1379،14).
استراتژی عبارت از الگو یا طرحی که هدف‌ها، سیاست‌ها وزنجیره‌های عملیاتی یک سازمان را در قالب یک کل به هم پیوسته با یک دیگر ترکیب می‌کند.اساساً استراتژی مجموعه‌ای از قواعد تصمیم گیری برای جهت دادن به رفتار سازمانی است(فرد،1393).
استفاده از مفهوم استراتژی در حیطه سازمان و مدیریت در نیمهدوم قرن بیستم میلادی توسط هنری فایول و پیتر دراکر آغاز شده است (فروزندهدهکردی،1394).
استراتژی یک مفهوم سیستمی است که به رشد یک سازمان پیچیدههمخوانی و جهت می‌دهد (مت و ذکریا، 2015). از این رو باید از رویکرد سیستمی برایشناسایی و تجزیه و تحلیل فرصت ها، موقعیت ها، تهدیدها و تنگناهای محیط بیرونی وجنبه‌های مثبت و منفی درونی سازمان استفاده کرد (حمیدی زاده، 1380، 4).
استراتژی عبارتست از تلاش برای درک این مطلب که در جهانامروزی، چه جایگاهی را به خود اختصاص داده ایم، و نپرداختن به این موضوع که آرزوداشتیم در چه جایگاهی می‌بودیم. بطور کلی می‌توان گفت استراتژی یک طرح عمومی وگسترده در راستای رسیدن به اهداف بلند مدت است. استراتژی‌های سازمانی معمولاًبرابعاد مختلفی چون بازاریابی، امور مالی، تولید، تحقیق و توسعه و روابط عمومیمتمرکز هستند (داوری، 1390، 35).
استراتژی را می‌توان از سه دیدگاه مهم بررسی کرد:
1. تدوین استراتژهای (ایجاد استراتژی های)
2. اجرای استراتژی‌های (به عمل در آوردن استراتژی)
3. کنترل استراتژی (اصلاح و تعدیل استراتژی) (ابراهیمینژاد، 1379، 12).
بطور کلی می‌توان گفت: اگر چه استراتژی در سازمان‌ها بهصورت­های متنوع و متمایز تعریف و تعبیر می‌گردد و نمی‌توان تعریف ویژه‌ای را ازاستراتژی در بین کلیه مدیران اجرا نمود، اما می‌توان به لحاظ فرهنگی و مفهومی آن،بهره مناسب بر کاربری در هر مقطع را فراهم نـــمود (فرد،1393).
2-3.تعاریف استراتژی
تعاریف سنتی استراتژی که از ادبیات نظامی یا تجاری سرچشمهگرفته متفاوت می‌باشد. تعریف استراتژی را از پنج دیدگاه می‌توان مطرح ساخت کهعبارتند از (مینزبرگ، 1988):
1-                   استراتژی به عنوان طرح[4]
2-                   استراتژی به عنوان نیرنگ[5]
3-                   استراتژی به عنوان الگو[6]
4-                   استراتژی به عنوان موقعیت[7]
5-                   استراتژی به عنوان نگرش[8]
شایان ذکر استواژه استراتژی در طول سالیان دراز، براساس دیدگاه‌ها وتئوری­های مختلف مدیریت وبرنامه‌ریزی به طرق مختلفی تعریف و تفسیر شده و مورد استفاده قرار گرفته است.
استراتژی به عنوان طرح
 عبارت از نوعیکارآگاهانه و یا مجموعه‌ای از رهنمودها است که برای مقابله با وضعیت و یا رخدادیخاص در آینده پیش­بینی می‌شود.
استراتژی به عنوان نیرنگ
 علاقمندان به اینتعریف معتقدند که استراتژی ضمن اینکه مفاهیم مطرح در تعریف قبل را دارا می‌باشد،دارای ویژگی خاص است که منجر به نیرنگ و مانوری زیرکانه در مقابل رقبا می‌شود.
استراتژی به عنوان الگو
 براساس این تعریفبه دنبال توسعه استراتژی که می‌تواند هم به صورت طرح و یا نیرنگ باشد، مهمترین گاممحقق سازی استراتژیها است. لذا در این تعریف استراتژی الگویی در جریان تصمیمهااست.
استراتژی به عنوان موقعیت
 چهارمین تعریف ایناست که استراتژی یک موقعیت است، خصوصاً وسیله‌ای برای قرار دادن سازمان در جایی کهنظریه پردازان سازمانی مایلند آن را «محیط» بنامند. براساس دیدگاه برخی صاحبنظران، استراتژی با این تعریف به یک نیروی میانجی یا هماهنگ کننده بین سازمان ومحیطش، یا به عبارتی، بین موقعیت درونی و بیرونی تبدیل می‌شود.
استراتژی به عنوان نگرش
 تعریف چهارماستراتژی (موقعیت) سعی دارد محلی را برای سازمان در محیط خارج آن بیابد و موقعیتآن را مستحکم کند، در حالی که تعریف پنجم (نگرش) به درون سازمان می‌نگرد.

[1]- Webster
[2]- Strategy
[3]- Andrews
[4] - plan
[5] - ploy
[6] - .pattern
[7]- .position
[8]- perspective
..............
منابع:
1.  آکر، د.، 1391،مدیریت استراتژیک بازار. ترجمه صفرزاده ح. تهران، انتشارات پویش. چاپ ششم. صص111-116.
2.       اعرابی، م.، 1385. اسناد برنامهریزی استراتژیک. تهران. دفتر پژوهش­های فرهنگی.
3.     برایسون، ج.، 1386. برنامه.ریزیاستراتژیک برای سازمان.های دولتی و غیرانتفاعی با اصلاحات و اضافات.منوریان.ع.(مترجم). تهران: انتشارات.مؤسسه آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
4.  تمپورال، پ.، 2012، امكان­سنجی توسعه نام تجاری در افزایش جذابیت نقشه­هایاپراتور موبایل، سومین کنفراس  بین­المللیحسابداری و مدیریت، مرکز همایش­های بانکوک. تایلند. 
5.      جعفر پیشه، خ.،1390، اسرار نام و نشان تجاری.اصفهان، انتشارات آموخته. چاپ اول. ص 82-89.
6.  رابینز،ا.،1393، تئوری سازمان. مترجمین الوانی س. و دانایی فرد ح. تهران انتشارات صفاراشراقی. چاپ هشتم. ص، 112-117.
7.  روشن، ا.، 1389،بهینه‌یابی ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دولتی ایران، فصلنامه پژوهش و برنامه‌ریزیدر آموزش عالی، شماره 58.
8.  وظیفه دوست، م.،و حریری خ.، 1391، ﺑﺮرﺳﻲ ﺗأﺛﻴﺮ اﺳﺘﺮاﺗﮋی ﺗﻌﻤﻴﻢ ﺑﺮﻧﺪ ﺑﺮ ﺗﺼﻮﻳﺮ آن در ﺣﻮزه ﺗﻨﺪ ﻣﺤﺼﻮﻻتﻣﺼﺮف و  ﺧﺪﻣﺎت. مجله مدیریت بازاریابی، شماره 17.
9.  فروزنده دهکردی،ل.،1393، مدیریت استراتژیک. تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ چهارم. ص 132-151.
10. فروزنده دهکردی، ل.،1394، مدیریتاستراتژیک. تهران، انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ چهارم. ص 118-162.
11. فرد، ا.،1392، مدیریت استراتژیک. مترجمین اعرابی س. وپارسائیان ع. تهران، انتشارات سمت، چاپ نهم. ص،89 -96.
.............................

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برچسب ها: مبانی نظری ، پیشینه تحقیق ، برنامه ریزی راهبردی ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:04 ب.ظ

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدیریت زنجیره تامین

یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:02 ب.ظنویسنده : اسماعیل بلبل نژاد

 
مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-درباره-مدیریت-زنجیره-تامین
مبانی نظری و پیشینه تحقیق درباره مدیریت زنجیره تامین
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 47
حجم فایل: 543
قیمت: 24000 تومان

فرمت : word (قابل ویرایش)

کاملترین و به روزترین در سطح اینترنت
دارای پیشینه داخلی و خارجی دارد.
دارای منابع فارسی و انگلیسی جدید
فاقد غلط املایی و نگارشی.
رفرنس دهی و پاورقی استاندارد.

مدیریت زنجیره تامین

مقدمه:

بی شک تولید کالا و خدمات یکی از شاخصهای توسعهجوامع انسانی و سلاح رقابتی موثر در توسعه و افزایش توان اقتصادی کشورها محسوب میشود . تولید تبدیل مواد اولیه و خام به کالای ساخته شده با استفاده از منابعسازمانی جهت ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان است که تمامی بخشهای عملیاتی و ستادیاز مراحل اولیه تامین کالا، طراحی، تحقیق و توسعه، اداری ومالی، مهندسی، نگهداری وتعمیرات و ... در تامین اهداف تولید تاثیرگذارمی باشند.

لذا توجه به کیفیت ارائه محصولات و دستیابی بهکیفیت موردتقاضای مشتریان همواره مورد توجه تولیدکنندگان و ارائه دهندگان کالا وخدمات می باشد . این مهم درسالهای اخیر با توسعه تجارت الکترونیک و افزایش رقابتجهانی وارتقاء دانش مشتریان درخصوص محصولات، کاهش طول عمر محصولات لزوم پاسخگوییبه موقع به نیاز و خواست مشتریان و تولید سفارشی اهمیت موضوع را پیش از پیش نمایانساخته است .

ارزیابی سطح کیفی تامین کنندگان کالا و خدماتبه عنوان یک ضرورت و توجه به کیفیت در همان مراحل اولیه نیز می بایست یکی ازتوجهات و ملاحضات تولید قرار گیرد تا به کیفیت تهیه و تامین مایحتاج مورد نیازتولید از همان مراحل اولیه توجه شود تا در سایه توجه به کیفیت از همان مبادی اولیهبتوانیم محصولات قابل قبول و مورد نیاز مشتری را تولید نمود .

صنعت نفت و بالاخص صنعت پالایش کشور، به عنوانیک صنعت مهم در تامین سوخت مورد نیاز کشور ، نیز از مفاهیم مورد اشاره شده جدانبوده و همواره سعی در ارائه فراورده های مورد نیاز مشتریان داخلی خارجی با کیفیتهای تعریف شده داخلی و بین المللی می باشند . اقدامی که همواره با حساسیت موضوعسعی در تولید با کیفیت و استفاده از دانش و فناوری روز و جهانی میسر خواهد بود. دراین بین توجه به تامین کنندگان داخلی و خارجی که سعی در ارئه کالا و قطعات موردنیاز این صنعت دارند نیز به عنوان یک اصل مورد توجه دست اندرکاران صنعت مهم کشورمی باشد، که ارزیابی های کیفی تامین کنندگان در همان مراحل اولیه نه تنها می بایستبه عنوان یک ضرورت باشد؛ بلکه باید به عنوان یک استراتژی در راس برنامه های تولیدو عملیات قرار گیرد .

2-2-2- زنجیره تامین :

پیشرفتهای فن آوری، جهانی شدن بازارها و افزایشتعداد رقبا در رده جهانی، سازمانها را مجبور به توسعه و بهبود فرایندهای داخلی خودساخته است؛ بطوریکه امکان رقابت در عرصه جهانی میسر گردد . این امر باعث گردید که شرکتها بیش از پیش جهت ارضاء نیازهایمشتریان و افزایش وفاداری مشتریان استراتژی بازار خود را به سمت طراحی کالا یاخدمات بر اساس سفارش[1]مشتریانمتمرکز نمایند، تا نهایتاًمحصولی تولید و روانه بازار نمایند کهنیازمندیهای مشتریان را درهمان مراحل اولیه طراحی لحاظ کرده ودرحقیقت محصولی باسطح کیفی مناسب باصرف هزینه ای معقول تولید نمایند.

دربینسالهای1960 تا1970 شركتهامجبور شدند تا جزئیاتاستراتژی های بازارخودراكهبرایجاد، تسخیر و حفظ مشتریمتمركز بود بهبودبخشند . آنها همچنین بایددرمدیریت شبكه تمامشركت های پیشازخود كه ورودی هاراتهیه می كنند ( بهصورت مستقیم وغیرمستقیم ) وشبكه شركت هایبعدازخودكهكارتحویل وخدمات پسازفروش را انجام میدهند، مشاركت كنند .ازاین رو مفهوم « زنجیره تامین » پدیدار شد . (سلیمانی شیری ؛1388)

..............................

« فهرست منابع و مآخذ »

1.  اصغر پور، محمد جواد ؛" تصمیم گیری های چند معیاره" ؛ 1387 ؛ چاپ ششم ؛ تهران؛ انتشارات دانشگاه تهران

2.  افرازه، عباس ؛ "ارائه ی مدلیبه منظوربرقراری ارتباطما بینمدیریت کیفیتو مدیریتکیفیت اطلاعاتدرزنجیره یتامین" ، دانشکدهمهندسی صنایعدانشگاه امیرکبیر؛ 1383؛ اولین کنفرانسملی لجستیکو زنجیرهتامین

3.  بایزیدی ، ابراهیم ؛ اولادی ، بهنام ؛ عباسی ، نرگس ؛ "تحلیل داده های پرسش نامه ای به کمک نرم افزار SPSS V.18"؛ 1389؛ چاپ دوم ؛ تهران ؛ انتشارات عابد

4.  براون ،جیمی و هارن ، جان و شیویان ، جیمز " سیستمهای مدیریت تولید ( با نگرشی یکپارچه ) "؛ 1381؛ ترجمه مهدی غضنفری و سروش صغیری ؛ چاپ دوم ؛ تهران ؛ انتشارات دانشگاه علمو صنعت

5.  بها ، افسانه ؛ "بررسی روابط بین‌عناصر تسهیم اطلاعاتو استراتژی‌های رقابتی و عملکرد زنجیره تأمین در سازمان"؛ 1388؛ پایگاهمقالات علمی مدیریت ؛ صنعت خودرو ، ویژه نامه زنجیره تأمین ، نسخه شماره 16

.............................

دانلود فایل

برچسب ها: مبانی نظری ، پیشینه تحقیق ، مدیریت زنجیره تامین ، زنجیره تامین ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 10:02 ب.ظ

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پیش بینی و مدل های پیش بینی

یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 09:56 ب.ظنویسنده : اسماعیل بلبل نژاد

 
مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-در-مورد-پیش-بینی-و-مدل-های-پیش-بینی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پیش بینی و مدل های پیش بینی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 42
حجم فایل: 199
قیمت: 18000 تومان

بخشی از متن:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد پیش بینی و مدل های پیش بینی
تعداد صفحات : 42
فرمت : word (قابل ویرایش)
کاملترین و به روزترین در سطح اینترنت
دارای پیشینه داخلی و خارجی دارد.
دارای منابع فارسی و انگلیسی جدید
فاقد غلط املایی و نگارشی.
رفرنس دهی و پاورقی استاندارد.

پیش بینی و مدل­های پیش ­بینی

   تعریف پیش ­بینی

در یک تعریف کلی، فرایندپیشگویی شرایط و حوادث آینده را پیش­بینی نامیدهو چکونگی انجام این عمل را پیش­بینی کردننامیده می­شود (بوکوتا، 2002).

هر سازمانی جهت تصمیم­گیریآگاهانه باید قادر به پیش­بینی کردنباشد. از آنجایی که پیش­بینی وقایع آینده در فرآیندتصمیم­گیری در سازمان نقش عمده ای را ایفا می کند، پیش­بینی کردن برای بسیاری از سازمانها و نهادها حائز اهمیتبالقوه­ای است. بنابراین بیشتر تصمیمات مدیریت در تمام سطوح سازمان به طور مستقیمو یا غیر مستقیم به حالتی از پیش­بینی آیندهبستگی دارد.

در مدیریت استراتژیک، پیش­بینی شرایط عمومی اقتصاد،نوسانات قیمت و هزینه­ی تغییرات تکنولوژی، رشد بازار و امثال آن در ترسیم آیندهبلند­مدت شرکت موثر است. به همین دلیل است که کنترل هر فرایند، منوط به پیش­بینی رفتار دوره فرآیند در آیندهاست. برای مثال ممکن است که در یک دوره فرآیند دستگاهی بیش از حد معین کار کند وتعداد اقلام معیوب تولید شده افزایش یابد. بنابراین برای شناسایی به موقع این نقصباید از روش های مناسب پیش­بینیاستفاده نموده و نسبت به تصحیح و یا حذف آن با توجه به شرایط موجود اقدام نمود(ریفنس، 1997).

   مدل ­های پیش ­بینی

ابزارهای عینی و ریاضی که برایپردازش و تجزیه و تحلیل داده­ها مورد استفاده قرار می­گیرند مدل­های پیش­بینینامیده می­شوند. به عبارت دیگر، الگویی از یک واقعیت که ساده و کوچک شده و روابطبین متغیرهای آن واقعیت یا سیستم را نشان می­د­هد، مدل خوانده می­شود. بنابراین،هنگامی که متغیرهای مورد نظر به صورتی منظم، ساده و قابل فهم در جهت اهداف پیش­بینیدر کنار یکدیگر قرار گرفتند و الگویی از روابط را بوجود آوردند، یک مدل پیش­بینیشکل می­گیرد.

    سری ­های زمانی[1]

به روند مقادیر یک متغیر درطول زمان که به صورت دوره­های زمانی با فواصل معین و یکسان تنظیم شده­اند سریزمانی گفته می­شود. در تحلیل سری زمانی وضعیت تغییرات یک متغیر در گذشته موردبررسی قرارگرفته و به آینده تعمیم داده می­شود. به طور کلی مدل­هایی که در تحلیلسری­های زمانی مورد استفاده قرار می­گیرند به دو دسته مدل­های خطی و غیر­خطی تقسیممی­شوند.

مدل­های خطی مانند مدل­هایباکس ـ جنکینز[2] و یکنواخت سازی نمایی برایسری­های زمانی خطی مناسب هستند، ولی در مدل­سازی سری­های زمانی مالی و غیر­خطی بامشکل مواجه می­شوند.

مدل­های غیر­خطی از قبیل مدل­هایغیر­کاهنده آستانه­ای، یک تابع غیر­خطی خاص و از پیش تعیین شده را پیش­بینی می­کنند. به عبارتی تابعخطی مورد استفاده در این روش­ها مشخص است. نوع دیگر مدل­های غیر خطی شبکه­های عصبیمصنوعی هستند که می توانند هر تابعی را تخمین بزنند و فرایندهای با رفتار ناشناختهرا مدل نمایند.

سری­های زمانی بدنبال مقادیریک صفت متغیر در طول زمان هستند. مشاهدات عموما باید در تاریخ­های معین یعنی درفواصل زمانی تقریبا ثابت به عمل آیند. مقادیر یک صفت متغیر ممکن است مربوط به یکلحظه زمانی و یا مربوط به یک فاصله یا دوره زمانی باشد. که در حالت اول سری زمانیرا لحظه­ای و در حالت دوم سری زمانی را دوره­ای و یا فاصله­ای می­نامند. قیمت سهامشرکت­ها در آخرین روز ماه و ماه­های متوالی و همچنین تعداد بهره برداری­هایکشاورزی در سال­های متوالی از نوع سری­های زمانی لحظه­ای است و حجم بازرگانی خارجیدر سال­های متوالی و تعداد نامه­های پست شده در ماه­های متوالی و یا سال­هایمتوالی از نوع سری­های زمانی دوره­ای یا فاصله­ای می باشند.

مطالعه سری­های زمانی در اکثررشته­ها مانند جامعه شناسی، بازرگانی، زیست­شناسی، زمین­شناسی و به خصوص زمینهمسائل اقتصادی پیشرفت فراوان داشته و از نظر آمارشناسان اقتصادی نه تنها تشریح وضعفعلی درباره مسائل اقتصادی، ضروری است، بلکه پیش­بینی وضع برای آینده نزدیک و دور نیز ضروری است. بدیهی استهیچ پیش­بینی بدون اطلاع از گذشته نمی­تواندبه عمل آید و تهیه سری­های زمانی به منظور تامین اطلاع و آشنایی نسبت به گذشتهاست.

مدل باکس ـ جنکینز[3]

مدل باکس ـ جنکینز یا آریما[4] عبارتست از برازاندن یک الگویمیانگین متحرک[5] تلفیق شده با خود­رگرسیو[6] به مجموعه داده­ها و بدستآوردن الگوی ریاضی شرطی در یک سری زمانی است. یک مدل آریما سه جزء دارد (خالوزاده،1999).

1-   خود رگرسیو

2-   میانگین یکپارچه[7]

3-   میانگین متحرک

شبکه ­های عصبیمصنوعی

شبکه­های عصبی مصنوعی پدیده­ایجدید هستند که در بسیاری از علوم و مهندسی استفاده می­شود. ساختار این شبکه­ها بهصورتی است که از عملکرد سیستم اعصاب انسان تقلید می­کند و مشابه نرون­های عصبیانسان، داده­ها را دریافت، پردازش و منتقل می­کند. روش­های یادگیری و آموزشی کهبرای شبکه­های عصبی مصنوعی بکار می­رود بر اساس سیستم یادگیری و اعصاب انسان است ودر واقع کاملترین الگو برای ابداع روش­های یادگیری انسان است. شبکه­های عصبیمصنوعی برای اولین بار در سال 1965 میلادی توسط محققین علوم طبیعی معرفی گردید. درمدل بیولوژیکی که توسط آنها ارایه شد در هر نرون محاسبات ریاضی انجام می­شود و درحین آموزش شبکه، مقادیر وزن­های ارتباطی یا پارامترهای محاسباتی تغییر می­کنندبصورتی که نهایتا شبکه عصبی بتواند عمل مورد نظر را بطور صحیح انجام دهد.

در ادامه ابتدا شبکه عصبی و بهطور خاص شبکه عصبی پروسپترون چند لایه و کاربردهای آن و همچنین چگونگی آموزش آنتشریح می­شود.

ساختار کلی شبکه­های عصبی

در حالت کلی یک شبکه­عصبیساختاری مشابه با شکل 2-3 دارد. در این شکل هر گره نماینده یک سلول عصبیمصنوعی است. اطلاعات از طریق گره­های لایه ورودی به شبکه وارد می­شود. این ورودی­هااز طریق رابط­ها به گره­های لایه­های پنهان منتقل شده و بعد از پردازش از طریقلایه­های مختلف از گره­های لایه خروجی خارج می­شوند. یک شبکه عصبی مصنوعی، مجموعه­ایاز نرون­های[1] به هم متصل در لایه­های مختلفاست که اطلاعاتی را برای یکدیگر ارسال می­کنند. اولین لایه در سمت چپ در شکل لایهورودی است و لایه آخر نیز لایه خروجی نامیده می­شود. داده­ها در لایه ورودی واردمی­شود.

تمام لایه­های شبکه عصبی بهجزء لایه ورودی کار پردازش را انجام داده و در نهایت خروجی بدست می­آید.



[1]-Neuron


[1] -Time series

[2]-Box-Jenkins

[3] - Box & Jenkins

[4]- Autoregressive- IntegratedMoving Average

[5]- Moving Average

[6]- Autoregressive

[7]-Integrated Average

1.  آذر، عادل؛ افسر، امیر،(1385)، " مدل سازی پیش­بینیقیمت سهام با رویكرد شبكه­های عصبی فازی" ، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی ،40،67-93.

2.  آقایاری، زهره، (1385)،بررسی عوامل موثر بر جذب منابع استان تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاهآزاد اسلامی، دانشکده مدیریت.

3.  احسان، قراچه احمدی، (1385)،"ارایه یک مدل شبکه عصبی برای پیش­بینیقیمت ماهانه نفت خام با در نظر گرفتن شوک­های نفتی" پایان نامه کارشناسیارشد، دانشگاه تربیت مدرس.

4.  البرزی، محمود ، (1380)، "آشنایی با شیكه‌هایعصبی"، انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف.

5.  بهمند، محمد، بهمنیمحمود، (1374)، بانکداری داخلی 1 ، انتشارات موسسه بانکداری اسلامی.

6.  ابونوری اسماعیل، سپانلوهادی، (1384). "تجزیه و تحلیل آثار عوامل درون سازمانی بر جذبسپرده بانکی"، دانشوررفتاردانشگاه شاهد، 14، 48-63.

7.  بابایی النا، (1382)"بررسی عوامل موثر بر مانده سپرده­های بانک­های تجاری با تاکید بر سپرده­های بانکملی"، پژوهش نامه اقتصادی، 2، 32-57.

8.  پور كاظمی ، محمد حسین ،افسر ، امیر ، نهاوندی ، بیژن ، (1384)" مطالعه تطبیقی روش­های خطی ARIMA و غیر­خطی شبكه­هایعصبی فازی در پیش­بینی تقاضای اشتراكشهری"، مجله تحقیقات اقتصادی ،71، 52-75.

......................



دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برچسب ها: مبانی نظری ، پیشینه تحقیق ، پیش بینی ، مدل های پیش بینی ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 09:58 ب.ظ

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی

یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 09:53 ب.ظنویسنده : اسماعیل بلبل نژاد

 
مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-مسئولیت-پذیری-اجتماعی
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی
فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 57
حجم فایل: 174
قیمت: 22000 تومان

بخشی از متن:

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی

تعداد صفحات : 57
فرمت : word (قابل ویرایش)
کاملترین و به روزترین در سطح اینترنت
دارای پیشینه داخلی و خارجی جدید (1389-1397)
دارای منابع فارسی و انگلیسی جدید
فاقد غلط املایی و نگارشی.
رفرنس دهی و پاورقی استاندارد.
بخشی از مطالب فایل :
مسئولیت پذیری اجتماعی
در زمینه اخلاقیات کار، بیش‌تر تلاش‌ها بر تمایز بین انواع مسئولیتپذیری نهاده شده است. بدین منظور بایستی در خصوص مفهوم مسئولیت پذیری نگرش روشنی ایجادشود. مسئولیت پذیری اغلب به نوعی ارتباط بین افراد و محیط آن‌ها اشاره دارد. درحوزه ارتباطات بین افراد و سازمان‌ها، مسئولیت پذیری به پاسخگویی دلالت دارد؛ پاسخیکه چیزی بیش از فرافکنی است، مثلاً پاسخ‌هایی مانند "این روش کار ماست"یا "عوامل بازار هیچ انتخابی را برای ما باقی نمی‌گذارند" چیزی بیش ازتوجیه کار نیست. در مسئولیت پذیری، نگرش فرد نسبت به اقداماتی که انجام می‌دهد، نیزبخشی از پاسخ او را می‌سازد و این پاسخ ممکن است مورد سؤال واقع شود (Fisscher andNijhof,2005;p157). مستلزم پاسخی است که بر اساسمقاصد و انگیزه‌های اقدامات و فعالیت‌ها ارائه گردد. باونز ، ادعا می‌کند که برایپاسخگو بودن باید فرصت مسئولانه عمل کردن وجود داشته باشد (Bovens,1990). آزادی برای مسئولانه عمل کردن یک پیش شرط کلی، در خصوص مسئولیتپذیری است. این پیش شرط کلی را می‌توان به جنبه‌های مختلفی تقسیم کرد از جمله تمایلبه اقدام، توانایی پیش بینی و دوراندیشی، امکان اقدام کردن و وجود مهارت‌های یکارزیابی آگاهانه.
1-2-2 سطوح مسئولیت پذیری
در بحث اخلاقیات کار، سوالی وجود دارد در خصوص ماهیت افرادیکه باید مسئولیت پذیر باشند. از یک طرف، کارکنان و مدیران یک سازمان مسؤل انجام دادنکارها هستند و از سویی دیگر، علاوه بر این افراد، باید مسئولیت پذیری در سطح جمعی رااز مسئولیت پذیری در سطح فردی متمایز نمود. در این خصوص نیز باید سطوح مختلفی را درنظر داشت از جمله یک گروه، یک واحد سازمانی، یک واحد تجاری یا یک سازمان به طور کل.
در ادبیات مربوط به مسئولیت پذیری سازمانی، توجه زیادی به اینمسئله شده است که آیا یک واحد انتزاعی و مجرد، مانند یک سازمان می‌تواند مسئولیت پذیرباشد؟ به عبارت دیگر آیا می‌توان مسئولیت پذیری را به یک واحد انتزاعی مثل یک سازماننسبت داد؟ نقطه آغاز این بحث آن است که در واقع یک سازمان هیچ گونه احساسی و یا هیچگونه آگاهی و اختیاری ندارد و به خودی خود نمی‌تواند فعالیت نماید و ارزش‌ها را درکو مورد سنجش قرار دهد. بر این مبناست که ورهان[1] بحث می‌کندکه عمل سازمان‌ها صرفاً مفهومی ثانویه و فرعی و ضمنی دارد. در سازمان‌ها عاملان اصلیانسان‌ها هستند که در جهت مقاصد سازمان فعالیت می‌کنند. لذا علل فعالیت‌ها توسط سازمانمشخص می‌شوند (Werhane,1985;p112).از این دیدگاه، اقدامات سازمانی ثانویه و فرعی تلقی می‌شوند؛ زیرا از طریق فرمان‌ها،اهداف و جهت گیری‌های سازمان مشروعیت می‌یابند. در مقابل، فرنچ  با استفاده از منطقی مشابه، بر اهمیت ساختار رسمیتصمیم گیری و قواعد شناخته شده تاکید می‌کند. این قواعد بر منافع سازمانی تاکید می‌کنند.بنابراین، یک سازمان دارای تمایلات خاص خود، سوای تمایلات کارکنان می‌باشد. لذا توانایییک جمع برای رفتار مسئولانه، به ماهیت توانایی یک فرد انسانی بستگی (French,1984;p152).
درست همانند تمایلات فردی، تمایلات یک سازمان هم می‌تواند موجببرانگیختن رفتار مسئولانه شود و یا از آن ممانعت به عمل آورد. هرچند تفاوت مهمی بینفعالیت‌ها ی فردی و فعالیت‌های جمعی وجود دارد. زمانی که یک فرد عملی را انجام می‌دهد،می‌تواند تصمیم بگیرد که مسئولانه عمل بکند یا غیر مسئولانه؛ اما در خصوص فعالیت‌هایجمعی، این مطلب چندان صادق نیست. زمانی که افراد با هم کار می‌کنند ممکن است به رغماین که تمامی افراد کار و وظایف مورد نظر را انجام می‌دهند، نتیجه مطلوب حاصل نگردد.در فعالیت‌ها ی جمعی، این پیش شرط که فعالیت‌ها هم جهت با تمایلات افراد است، چنداناعتبار ندارد (Fisscher andNijhof,2005;p159). در عوض، مدیریت سازمان مسئولیت داردفرایندها را به نحوی سازماندهی نماید که تک تک کارکنان بتوانند فراسوی اقدامات خویشرا ببینند و در نتیجه بتوانند از بروز اقدام غیر مسئولانه جلوگیری نمایند.
2-2-2 انواع و دسته‌های مسئولیت پذیری
علاوه بر تمایز بین عاملان مسئولیت، تمایز دیگری نیز درخصوص دسته‌ها و انواع مسئولیت پذیری وجود دارد. اولین دسته مربوط به حمایت از منافعسازمان می‌باشد. پس از این که سازمان برای مدتی به وجود آمد، افراد زیادی به خاطر درآمدهایشان،قراردادهایشان، محصولات سازمان و حتی به خاطر معنای زندگی‌شان به آن وابسته می‌شوند.این مسئله به ایجاد مسئولیت سازمانی منجر می‌شود. کارکنان مجبور می‌شوند که برای ادامهکار سازمان برای کسب سود، برای ایجاد نامی خوب از سازمان و یا دست‌یابی به گواهی‌نامههای ISO سخت بکوشند؛ بنابراین، برای کارکنان سازمان آگاهانه یا ناآگاهانه،مسئولیتی ایجاد می‌گردد که از آن به مسئولیت سازمانی یاد می‌شود. دسته دوم مسئولیتپذیری، به این نکته اشاره دارد که از همه کارکنان انتظار می‌رود به بهتر ین نحو ازمهارت‌ها و تجربه خود استفاده نموده، استانداردهای حرفه‌ای را رعایت نمایند. این دستهمسئولیت حرفه‌ای نام دارد. بسیاری از تصمیمات که توسط حرفه‌ای ها اتخاذ می‌شود، اثراتیبر جامعه برجای می‌گذارد و چون در ثبات، پیشرفت و پایداری جامعه سهیم است، از آن تحتعنوان« مسئولیت اجتماعی » یاد می‌شود، مانند مشارکت در اشتغال زایی و حفظ محیط زیست.دسته آخر به مسئولیت ارتباطی اشاره دارد که بر مبنای رضایت روحی کارکنان، مشتریان وذینفعان سازمان است. در این نوع مسئولیت، مدیران و کارکنان سازمان سعی می‌کنند به بهتریننحو با مشتریان و ذینفعان سازمان ارتباط برقرار نمایند. برای مثال، پزشکی که سعی می‌کندبه بهترین شکل ممکن با بیمارش ارتباط برقرار نماید و استرس او را کاهش دهد، مسئولیتارتباطی را مورد نظر قرار داده است (Guilligan,1982;p88).

[1] Werhane
بخشی از پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی

ناندرام[1](2010)در پایان نامه خود رابطه بین مسئولیت اجتماعی و تعهد کارکنان را مورد بررسی قرارداد. او به این نتیجه رسید که رابطه معناداری بین سه مؤلفه تعهد(تعهد هنجاری،تعهدعاطفی و تعهد مستمر)  و برنامه‌های مشارکتیوجود دارد.
اکبری و فهام (2016) بررسی نقش ارزش های فردی و اخلاق کسب وکار در مسئولیت پذیریاجتماعی شرکتی در بنگاه های بخش کشاورزی مورد بررسی قرار دادند. نتایج آن‌ها نشانداد که ارزش های فردی بر اخلاق کسب وکار (2/0=R) و مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی (12/0=R) اثر مثبت و معناداری داشت. همچنین، اثر اخلاقکسب وکار بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی (68/0=R) مثبت و معنادار بود. بر اساس نتایج، افزایشآموزش های اخلاقی در بنگاه ها برای مدیران از قبیل برگزاری دوره های اخلاق کسب وکار،مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی، اخلاق حرفه ای و آشنایی با استانداردهای موجود در بخشکشاورزی پیشنهاد شد.
ابراهیمی و علوی (2017) اثر ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر ترجیح برند با استفادهاز طرح چهارگروهی سالومون مورد بررسی قرار دادند. نتایج آن‌ها نشان داد که بر اساسآزمون پنج گانه روش سالومون به طورکل مسئولیت پذیری اجتماعی برند (ترکیب ابعاد اقتصادی،اجتماعی و محیط زیستی) بر ترجیح برند پگاه اثرگذار است. یافته دیگر نشان داد که ازمیان ابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی، بُعد اقتصادی در مقایسه با دو بُعد دیگر تأثیر کمتریبر ترجیح برند پگاه دارد.
شهسواری و سلیمانی (2018) بررسی پیامدهای اقتصادی مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها(با تأکید بر کارایی سرمایه گذاری) مورد بررسی قرار دادند. نتایج آن‌ها نشان داد کهمسئولیت اجتماعی بالا، ناکارآمدی سرمایه گذاری را تا حدی کاهش و در نتیجه کارایی سرمایهگذاری را افزایش داده است. در واقع این یافته نشان می دهد که مسئولیت پذیری اجتماعیبا کاهش عدم تقارن اطلاعاتی بین مدیریت و سرمایه گذاران و برطرف کردن مشکلات نمایندگی،به افزایش کارایی سرمایه گذاری منجر شده است.


[1] Nanderam

..............................

بخشی از منابع :

منابعفارسی

موسوی، سیداحمد، شاه ویسی، فرهاد و رضایی، فرزین(1397). تبیین الگوی ایفای مسئولیتپذیری اجتماعی شرکت ها و تأثیر آن بر کیفیت سود. تحقیقات حسابداری و حسابرسی، دوره10. شماره 39. صص 167-188.

شهسواری، معصومه و سلمانی، رسول (1397). بررسی پیامدهایاقتصادی مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت ها (با تأکید بر کارایی سرمایه گذاری(، دوره 73، شماره 27. صص 255-240.

ابراهیمی، ابوالقاسم و علوی، سیدمسلم (1396) اثرابعاد مسئولیت پذیری اجتماعی بر ترجیح برند با استفاده از طرح چهارگروهی سالومون. چشمانداز مدیریت بازرگانی. دوره 16. شماره 2. صص 13-31.

وکیلی فرد، حمیدرضا و حسین پور، فاطمه. (1396) بررسیاثر شدت نگرش مذهبی حسابداران بر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکت. حسابداری ارزشی و رفتاری.دوره 2، شماره 3. صص 185-214.

اکبری، مرتضی و فهام، الهام. (1395).بررسی نقش ارزش های فردی و اخلاق کسب و کار در مسئولیتپذیری اجتماعی شرکتی در بنگاه های بخش کشاورزی. تحقیقات اقتصاد و توسعه كشاورزی ایران،دوره 2، شماره 1. صص 197-209.

طالبی، ابوتراب و خوشبین، یوسف (1391) مسئولیتپذیری اجتماعی جوانان. فصلنامه علوم اجتماعی. دوره 1، شماره 59. صص 207-240.

........................


دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.

برچسب ها: مبانی نظری ، پیشینه تحقیق ، مسئولیت پذیری اجتماعی ،
آخرین ویرایش: یکشنبه 1 اردیبهشت 1398 09:56 ب.ظ

 

 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic